Tylko do 20 września trwać będzie akcja „800 plandek promujących Polskę”, której celem jest propagowanie i reklamowanie marki polskiej gospodarki i polskich firm transportu samochodowego w Europie.

Do tego też czasu przewoźnicy ci mają szanse uzyskania 50 proc. dofinansowania na produkcję oficjalnych plandek.

Organizatorem tej kampanii jest Ministerstwo Gospodarki, wykonawcą Centrum Rozwoju Administracji ze Szczecina, a partnerem – spółka Logintrans, właściciel portalu ofert wolnych ładunków Trans.eu.

„Oprócz konkretnych oszczędności, przewoźnicy zyskują prestiż, mobilną reklamę oraz większą rozpoznawalność w Europie” – przypomina Artur Łysionok z Logintrans. „Ten pakiet korzyści jest bezcenny dla polskiej gospodarki i całej krajowej branży TSL, która cieszy się coraz większym zaufaniem zachodnich kontrahentów”.

Tymczasem według informacji Pawła Minorowicza z Centrum Rozwoju Administracji, już zgłosiło się kilkaset chętnych do skorzystania z dofinansowania reklam. Pierwsze ciężarówki z nowymi plandekami wyjechały na europejskie drogi 20 sierpnia.

„Budżet przewiduje umieszczenie logo na 800 plandekach naczep samochodów ciężarowych i 400 tzw. burto-firanek, jeżeli więc wykorzystamy pulę przyznanych środków, trzeba będzie zakończyć realizację projektu” – powiedział nam Minorowicz.

Według Artur Łysionoka, pierwszeństwo w dostępie do dofinansowania mają przewoźnicy z certyfikatem TCC.